Een People Centric Mindset is de beste marketing

Steeds meer bedrijven hervormen hun standpunt over ‘succesvol zijn’ en de wijze waarop ze wensen te worden aanzien. Hoe langer hoe meer geeft men toe aan het belang van engagement en betrokkenheid naar en van hun medewerkers binnen het dagelijks beleid en de groei van hun bedrijf. Het is geen trend maar een duidelijke verandering in mindset.

Als ik door de wandelgangen loop van een bedrijf merk ik op dat men niet langer bouwt aan een werkomgeving maar aan een leefomgeving, én terecht.

Daar waar het vroeger eerst om de centen ging en dan de mensheid, beseft men dat dit niet meer duurzaam denken en handelen is. Een kentering is ongoing. In welke business men ook opereert, het besef groeit dat het hoe dan ook om een mensenbusiness draait. We zijn allemaal mensen en daar ligt dan ook de enige echte waarheid. Goed dat men hier eindelijk aandacht aan wil besteden.

Is er veel keuze? De concurrentie op de markt om producten en diensten op unieke wijze aan de man te brengen is op z’n zachtst uitgedrukt uitdagend te noemen. Binnen elke sector, elke expertise vinden we wel een partij die excelleert of met een fundamenteel sterk verhaal uit de hoek tracht te komen. Men kan zwaar ‘investeren’ om bij te benen, maar expertise, know-how, technologie en innovatie, het kent z’n grenzen binnen elk bedrijfskader.

Waarin kunnen we ons dan wel onderscheiden? De beste marketing- en communicatiepartners aanstellen want die kunnen het goed verpakken? Ja, maar niet enkel dat. Dat zijn de ideale drivers, maar wat is de essentie?

De meerwaarde zit hem zonder meer in de omgeving die ons omringt, de mensen waarmee we werken en leven. Voor een bedrijf zijn dat logischerwijze de medewerkers. Top down, bottom up, vergeet dat gewoon. Alle mensen binnen uw bedrijf zijn van tel. De echtheid, oprechtheid en puurheid dat elke persoon bezit vertegenwoordigen een stem.

Zoals de Israëlische historicus, filosoof en professor Yuval Noah Harari het zegt: “Humans think in stories rather than in facts, numbers, or equations, and the simpler the story, the better.”

Het verschil maken? Geef de stem een kans. Laat uw mensen verhalen brengen. Mensen zijn uniek, de verhalen zijn uniek. De USP waar men steeds hard naar op zoek is, zit naast u aan de bureau, zit rechtover u tijdens lunch, stond net samen met u in de lift of aan de koffiemachine,… Het volstaat om uw blik hiervoor open te stellen.

Meest recente nieuwsberichten

Achter elke onderneming schuilt een verhaal, vertel dat eens.

Een nieuw tijdperk wordt ons door experten voorspeld. Maar, laten we eerlijk zijn dat we ...
Lees meer

Mr. Mevr. Corona, dank u voor de les.

In deze tijden kan niemand ontkennen dat er plots erg veel zaken in het hoofd ...
Lees meer

Together Stronger

Afgelopen werkweek startte (zoals voorspeld) best druk, het werd gaandeweg hectisch, nóg hectischer en eindigde ...
Lees meer